fredag 7 februari 2014

Psalm 17+18

Psalm 17 och 18
Ögonkontakt - Psalm 17

"Men jag skall se ditt ansikte i rättfärdighet, jag skall mättas av din åsyn när jag vaknar." (Ps 17:15 FB)
Psalm 17 är ett rop på hjälp från Gud för den som är oskyldigt förföljd. Psalmen är en bön om beskydd från alla förföljare som vill skada, ett rop till Gud att Han ska höra: "Jag ropar till dig, ty du, Gud, skall svara mig. Vänd ditt öra till mig och hör mina ord!" (vers 6)

Läs mer HÄR...

"Vem är Gud förutom Herren?" - Psalm 18
"Guds väg är fullkomlig, HERRENS tal är rent. Han är en sköld för alla som flyr till honom. Ty vem är Gud förutom HERREN, vem är en klippa utom vår Gud?" (Ps 18:31-32 FB)
Psalm 18 är en tacksägelsepsalm. Psalmisten tar ett steg tillbaka och betraktar Herren.

Läs mer HÄR...
______
UTMANINGEN handlar om att läsa Nya Testamentet och Psaltaren på ett år. Vill du vara med? Du kan börja när som helst och fortsätta ett år framåt. Skicka ett mejl till info@rupeba.se med texten "Jag antar utmaningen" så skickar vi den digitala bibelläsningsplanen med länkar för hela året, samt studiefrågor varje vecka under 2014 med möjlighet att kommentera, fråga, diskutera. Läs mer HÄR...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar