lördag 8 mars 2014

Ps 29 + 30

Dagens bibelläsning: Psalm 29 och 30
Ge Herren makt - Ps 29
"Ge åt HERREN ära och makt! Ge åt HERREN hans namns ära" (Ps 29:1-2 FB)
Visst låter det konstigt. Ska vi ge Herren makt? Det är ju han som har all makt i himmel och på jord.
Läs mer HÄR..


Vittnesbördet - Ps 30
"Du förvandlade min klagan till dans, du tog av mig sorgens dräkt och klädde mig i glädje. Därför
skall min själ lovsjunga dig utan att tystna. HERRE, min Gud, jag vill tacka dig för evigt." (Ps 30:12-13 FB)
Vi lever i en tid då berättelser är viktiga. Många människor är mycket mer mottagliga för berättelser än för fakta. Många människor i vår postmoderna värld har väldigt svårt att acceptera färdigformulerade svar. Man vill hitta egna svar på livets frågor.
Läs mer HÄR..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar