lördag 15 mars 2014

Ps 32 + 33

Dagens bibelläsning: Psalm 32 och 33
Befrielse för den som är fängslad - Ps 32
"Så länge jag teg förtvinade mina ben...Då uppenbarade jag min synd för dig....Då förlät du mig min syndaskuld" (Ps 32:3-5 FB)
David hade syndat allvarligt, mot både Gud och människor. Han upplevde synden och skulden som en tung hand över sig och han kom inte undan. Den fanns där både dag och natt (vers 4). Han försökte låtsas som om den inte fanns. Han försökte tiga bort den (vers 3).
Läs mer HÄR...

Herrens ögon - och mina - Ps 33
"Se, HERRENS ögon ser till dem som fruktar honom, till dem som väntar på hans nåd." (Ps 33:18 FB)
Herren ser naturligtvis alla människor. Men det ser ut som om Herrens ögon på ett speciellt sätt når fram till dem som väntar på hans nåd. Till dem som har vänt sina ögon mot Herren.
Läs mer HÄR...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar